maandag 24 augustus 2009

Een berichtje voor de wensmoeders

 

Beste wensmoeders en wensouders,

 

Na enkele maanden ervaring met (tot nu toe alleen maar) e-mailen met wensouders, het volgende:

 

Afgezien van de vrouwen op wiens oproepen ik gereageerd heb, hebben de laatste vijf weken 8 vrouwen op mijn weblog/profiel/oproepen gereageerd. Daarvan zijn 3 van de laatste dagen, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Van de andere 5 hebben 2 zich bedacht en me dat laten weten (eentje koos toch voor een kliniek, de ander had iemand ontmoet), en 1 liet weten dat ze nog tussen potentiële donoren aan het kiezen was, maar was onduidelijk over of ik nog bericht zou krijgen. De andere 2, die eerst heel konkreet waren over een (kennismakings)afspraak, hebben nu al 10 c.q. 17 dagen niets meer van zich laten horen, en mijn mails (van meer dan een week geleden) niet meer beantwoord.

 

Natuurlijk is voor de wensouders het besluit om via zelfinseminatie een kind te verwekken, vele malen ingrijpender dan voor mij als (potentiële) donor. Ik zal mij dan ook zeker oefenen in geduld als mensen bedenktijd willen, twijfelen, nog andere opties overwegen, enz. Wel vind ik het zo netjes om mij dat dan ook te laten weten. In het internettijdperk is het gangbaar om op e-mails binnen enkele dagen te reageren (tenzij men natuurlijk maar eens per week of minder zijn mail leest). Als ik - zeker na een aanvankelijk enthousiaste mail - meer dan een week geen bericht meer krijg, begin ik ook te twijfelen en me af te vragen waar ik aan toe ben en of ik het betreffende contact maar moet afschrijven. Eigenlijk vind ik het nogal stijlloos om iemand te benaderen voor zoiets als donorschap en dan na 1 of 2 mails gewoon niets meer te laten horen; omdat je een andere donor hebt gevonden, besloten hebt er nog even mee te wachten, nog zit te twijfelen, toch voor een kliniek hebt gekozen, of de prins op het witte paard tegen het lijf bent gelopen? Ik weet niet wat, want men laat opeens niets meer horen en laat mij in het duister tasten.....

 

Ik word dus graag op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Laat me gewoon even weten als er nog getwijfeld wordt, meer bedenktijd gewenst is, er nog gekozen moet worden tussen verschillende potentiële donoren of andere opties, als ik bij nader inzien toch geen geschikte donor voor je lijk te zijn, of wat dan ook. Elk antwoord vind ik best en legitiem, maar helemaal geen antwoord, dat zit me dwars.

 

Contact

Mede naar aanleiding van het bovenstaande, nog enkele opmerkingen:

Als je contact met mij opneemt, hoeft je besluit heus nog niet rotsvast te zijn, maar vermeld dan even dat je je nog aan het oriënteren bent of nog geen keus hebt gemaakt maar ZI overweegt.

Vermeld ook als je niet regelmatig op je e-mail kijkt en een reactie dus wat langer kan duren, of zet er een telefoonnummer bij. Ikzelf mail bijna dagelijks, dus van mij kun je altijd snel een antwoord verwachten. Ik ben graag bereid mijn telefoonnummer of een foto mee te sturen, of alle andere voorkomende vragen te beantwoorden. Ik vind het op zich ook prettig als wensouders een telefoonnummer en/of een foto van zichzelf meesturen, maar dat is zeker geen vereiste bij een eerste contact.

Laat wel gelijk weten waar je ergens woont en of je bereid bent richting Limburg te komen, want ik kan qua tijd en vervoer niet het hele land doorreizen.

 

Als je verder je echte naam gebruikt in de mail, moet je niet verbaasd of boos zijn als ik die opgoogle op internet, want ik ben altijd nieuwsgierig met wie ik van doen heb, zeker als de mail zelf summier is. Als je dat niet wilt, gebruik dan alleen je voornaam of verzin een alias en maak ook een e-mail adres aan onder een alias. Dat is ook een goede tip als je zelf een oproep op internet wilt plaatsen, maar niet gelijk wilt dat iedereen weet wie je bent...

 

Groetjes van Wil, uit Sittard

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten