vrijdag 29 januari 2010

Quest voor zaaddonoren

Op zoek naar een donor?

 

 

Hoewel in mijn donorprofiel duidelijk staat dat ik beschikbaar ben voor Limburg en Oost-Brabant, krijg ik toch bijna wekelijks verzoeken uit het hele land (waarbij de vraagster overigens vaak in eerste instantie niet vermeldt waar ze woont).

 

"Ik ben best bereid naar Limburg te reizen", is meestal het antwoord uit Den Haag, Hengelo of Almere. Daar gaat het mij echter niet zo om. Het is om allerlei redenen onpraktisch met afspreken: het kan minder spontaan, er kunnen files zijn of het openbaar vervoer kan platliggen (zoals onlangs nog), je moet er meer tijd voor inruimen - ook ik.

 

Ik heb het doneren ook liever niet in mijn kleine appartement, en op mijn alternatief om een hotelkamertje te huren voor het doneren is overigens nog niemand ingegaan.

 

In het begin overwoog ik het doneren voor wensmoeders verder weg nog wel, maar nu ik al een kleine wachtlijst heb, kan ik wat selectiever zijn. Ik wil dus vasthouden aan een grens van ongeveer Den Bosch en Nijmegen, en dat is al de uiterste grens.

 

Nu ik en mijn blog in het tijdschrift Quest van februari geciteerd gaan worden, krijg ik mogelijk nog meer aanvragen van ver weg. Omdat ik het zo vervelend vind om 'nee' te zeggen, wil ik het hier maar vast geschreven hebben....

 

Overigens ben ik met twee stel wensmoeders in de weer, en zal ik waarschijnlijk de eerstkomende maanden sowieso niet beschikbaar zijn voor nieuwe wensouders. Er staan er ook nog twee op de wachtlijst...

 

Donor Wil uit Sittard

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten